پولسازترین سایت های شبکه اجتماعی کدامند؟

تاریخ انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
پولسازترین سایت های شبکه اجتماعی کدامند؟

تبلور یک صنعت به نام شبکه های اجتماعی مجازی، با ظهور فیسبوک شروع شد. زاکربرگ مانند یک جرقه، کارآفرینان را وادار کرد تا درباره فرصت های سرمایه گذاری در اینترنت و راه اندازی سایت های شبکه های اجتماعی خیلی جدی تر از قبل فکر کنند.

تا کنون به این فکر کرده اید که یک وب سایت جامعه مجازی مانند فیس بوک راه اندازی کنید؟ اگر جواب تان مثبت باشد این مقاله برای شما نوشته شده است.

اگر هنوز درباره اینکه چرا باید سایتی مثل فیس بوک راه اندازی کنید مطمئن نیستید توصیه می کنم ابتدا مقاله ای را که با موضوع چرا باید وبسایت شبکه اجتماعی بسازیم نوشته ام، بخوانید.

امروز می خواهیم یک گام پیش برویم و درباره انواع شبکه های اجتماعی که می توان در آنها سرمایه گذاری کرد بحث کنیم. البته که راه اندازی یک جامعه مجازی، بدون تصمیم گیری درباره رویکرد خدمات و توسعه آن در آینده، تنها تیری در تاریکی، با احتمال شکست بالا خواهد بود.

 

انواع شبکه های اجتماعی

اگر تصمیم برای ورود به صنعت شبکه های اجتماعی داشته باشیم، قبل از هر چیز باید مشخص کنیم می خواهیم دقیقا چه سایتی بسازیم، با چه رویکردی و برای چه گروهی از جامعه.
محبوب ترین سایت های شبکه های اجتماعی (Social Networking Sites) را می توان در چند گروه قرار داد:

 

1. شبکه های ارتباطی

رایج ترین نوع شبکه های اجتماعی است. این شبکه، ابزارهایی برای ارتباطات سریع و آسان با افراد آشنا، و حتی افرادی که اصلا در دنیای حقیقی با آنها برخورد نداریم، در اختیارمان می گذارند. محبوب ترین شبکه های اجتماعی با هدف ارتباطات که تقریبا همه میشناسیم، فیسبوک و تویتر هستند.

 

2. موضوع محور ها

نوع دیگر شبکه اجتماعی، دسته ی شبکه های موضوع محور است. در این نوع شبکه ها، افراد با روحیات، علاقمندی ها و یا تفریح های مشابه دور هم جمع می شوند. کاربران از اینکه با افرادی با علاقمندی های مشابه در ارتباط باشند لذت خواهند برد و محتوایی به اشتراک می گذارند که مورد علاقه بخش زیادی از مخاطبان است. شبکه اجتماعی خیمه گاه، نمونه ای موفق از یک شبکه اجتماعی با موضوع مذهبی است.

 

انواع شبکه های اجتماعی - طراحی شبکه اجتماعی
بررسی روش های طراحی و توسعه شبکه های اجتماعی

 

3. شبکه های اشتراک گذاری تصویر و ویدیو

یوتوب بهترین نمونه یک شبکه اجتماعی با رویکرد اشتراک گذاری ویدیو است. در این شبکه ها، هدف اصلی اعضا، اشتراک گذاری تصاویر و یا ویدیو است. به سبب افزایش نفوذ شبکه و بهبود کیفیت دسترسی به اینترنت در بیشتر نقاط دنیا، این شبکه ها در سالهای اخیر با سرعت بیشتری در حال توسعه هستند.

اینستاگرام هم یکی دیگر از شبکه های اشتراک گذاری تصویر است که در سالهای اخیر به محبوبیت و موفقیت خوبی دست یافته است.

 

4. شبکه های حرفه ای

در شبکه های اجتماعی با محوریت حرفه و شغل، اولین چیزی که به چشم می آید رزومه اعضا است. اینگونه شبکه ها معمولا با هدف کمک به بهبود و توسعه ارتباطات در زمینه های کاری و تخصصی ساخته می شوند. موفق ترین شبکه اجتماعی در این دسته، لینکدین است. کاربران لینکدین عموما محتوایی درباره مهارت ها، علایق و نمونه کارهای تخصصی شان به اشتراک گذاشته و درباره آنها بحث می کنند. در این شبکه ها ابزارهایی برای پیدا کردن افراد متخصص برای سپردن کار و یا پیدا کردن موقعیت های شغلی هم فراهم می شود.

 

5. کسب و کارِ خاص (باشگاه مشتریان)

می توانید یک شبکه اجتماعی با تمرکز بر محصول، خدمت، بیزنس یا شرکت تان بسازید. این وب سایت می تواند بهترین ابزارتان برای بازاریابی محصولات جدید، بازارسازی، نظرسنجی، دریافت بازخورد از مشتریان، ارزیابی ایده های جدید و مهمتر از همه ایجاد وفاداری در جامعه هدف باشد.

 

6. رمانتیک ها

شبکه های اجتماعی دوست یابی (Dating) که با هدف پیدا کردن دوست و یا نیمه گمشده عضوگیری می کنند، یکی دیگر از محبوب ترین شکل های شبکه های اجتماعی است. اگر به فکر سرمایه گذاری روی این نوع شبکه های اجتماعی هستید، توصیه می کنم جامعه هدف تان کشور ایران نباشد.

 

با اینکه می توان سایت های اجتماعی دیگری با رویکردهای متفاوت هم پیدا کرد، اما این فهرست، محبوب ترین و پولساز ترین شبکه های اجتماعی دنیا را شامل می شود. بر اساس این فهرست می توانید برای سرمایه گذاری تان در شبکه های اجتماعی، بهتر و واضح تر تصمیم بگیرید. در مقالات بعدی به موضوع نحوه ساخت و مراحل راه اندازی وبسایت شبکه اجتماعی خواهیم پرداخت.
 

منتظر اولین کامنت هستیم!

تصمیم راه اندازی وبسایت دارید؟

همین امروز سفارش خود را قطعی کنید

ارتباط با من
سفارش و سوال خود را مطرح کنید!
جعفر نقی زاده آخرین فعالیت لحظاتی پیش