در وضعیت اقتصادی امروز، صاحبان کسب و کارها در تلاش هستند تا هر چه بهتر بودجه بندی کرده و از هزینه ها کم کنند. با این حال هزینه نکردن برای راه اندازی، توسعه و بهینه سازی وبسایت شرکت می تواند اشتباهی جبران ناپذیر باشد.
در این نوشته به 10 دلیلی می پردازیم که نشان می دهند همه بیزنس ها در عصر اطلاعات در راستای دستیبابی به اهداف فروش، برندسازی، بازارسازی و بازاریابی نیاز به وبسایتی قوی و فعال دارند.
1. رقبا آنلاین هستند
این موضوع در اولویت اول قرار می گیرد، چون در هر بیزنسی باشید حتما رقیبی دارید که آنلاین باشد! با توجه به نفوذ روزافزون اینترنت و دسترسی آسان به شبکه، با نگاهی دقیق متوجه می شویم در هر کسب و کاری، افراد و سازمان هایی هستند که وارد محیط وب شده اند و در حال کسب منفعت از پتانسیل های این فضا هستند.
رقبای شما با حضور در شبکه وب، با داشتن وب سایت شرکتی، با سرعت پاسخگوی مشکلات، سوالات و ابهام های مشتریان بالقوه هستند، محصولات را با جزئیات و قیمت ها در دسترس مخاطب می گذارند، و به آنان در انتخاب بهتر کمک می کنند. در دنیای امروز، که سرعت و دسترس پذیری می تواند قوی ترین اهرم هر کسب و کاری برای جذب مشتری باشد؛ رقبای شما شانس بیشتری برای فروش دارند. اگر وبسایت با کیفیتی برای شرکت تان ندارید، در حال از دست دادن فرصت های بزرگی برای رشد بیزنس تان هستید.
2. مشتریان حتما جستجو می کنند
در فضای بازار امروز، مشتریان بسیار هوشمندتر از گذشته شده اند. جستجو، مطالعه و مقایسه می کنند. اکثر مشتریان احتمالی قبل از هر کاری درباره محصولات مورد نیازشان جستجو می کنند و پس از اینکه متوجه محبوبیت نام برند خاصی بشوند، به جستجوی برند و نام شرکت تان می پردازند، و تصور کنید چه حسی خواهند داشت اگر هیچ اثری از وبسایت رسمی شرکت و برند شما پیدا نکنند! با نداشتن وبسایتی کامل و قدرتمند، به مشتریان تان می گویید که به معرفی و ارائه اطلاعات محصول، و همچنین به دردسترس بودن برای مشتری و احتمالا برای خودِ مشتری، و در نهایت برای محصول خودتان اهمیتی قائل نیستید.
آیا خودتان به کسب و کاری که حتی یک خط تلفن ندارد اعتماد می کنید؟ قطعا خیر! باور بکنید یا نه، وبسایت شرکتی هم، چنین اهمیتی در اعتماد سازی دارد.
3. فعالیت 24 ساعته در 7 روز هفته
دفتر شرکت یا نمایشگاه یا کارگاه شما می تواند فقط ساعات مشخصی برای مراجعه حضوری باز باشد؛ اما با داشتن وبسایت شرکتی، شما برای همه روزهای هفته در تمام سال بصورت 24 ساعته در دسترس مشتری هستید. داشتن وب سایت کمک می کند مشتریان در هر زمانی که اراده کردند، پاسخ سوالات شان را پیدا کنند، پیام های فوری برایتان بفرستند، از محصولات شرکت و جزئیات آنها مطلع شوند و ...
مخاطبان، در سایت اینترنتی شرکت، می توانند درباره خودتان، نوع کسب و کار، محصولات و خدمات، خبرهای مهم، مزایا، توصیه نامه های مشتریان قبلی، روز و ساعات ارائه خدمات حضوری و هر مطلب مهمی که منتشر می کنید، کسب اطلاع کنند.
4. موقعیتی عالی برای تبلیغات
وقتی نیاز به کاهش بودجه بازاریابی شرکت دارید، هرگز سرمایه گذاری در وبسایت شرکت را متوقف نکنید. یک پایگاه اینترنتی قوی برای شرکت می تواند موقعیت خوبی برای دسترسی به مشتری و راه گریز از شرایط بحرانی باشد. شما هر چه بیشتر و بهتر در وبسایت درباره کسب و کار، محصولات و خدمات تان بنویسید، مخاطبان و مشتریان احتمالی بیشتری با جستجو های مرتبط وارد سایت شده، شانس بیشتری برای فروش خواهید داشت.
یک وبسایت خوب به شما امکان می دهد هم محصولات یا خدمات و هم شرکت و دلایلی که مشتریان باید از شما بخرند تبلیغ کنید. سایت شرکتی مثل یک شعبه با مشتریان ارتباط داشته، به تبلیغ شرکت و محصولاتش و در نهایت فروش کمک بزرگی می کند. هیچ ابزار تبلیغاتی دیگری از نظر کارآیی و کاربرد نمی تواند با وبسایت رقابت کند.
5. فرصت برندسازی
فرقی نمی کند کسب و کاری جدید، کوچک و یا بزرگ باشید، هدف شما آگاه کردن مشتری از برند شماست. با سرمایه گذاری در یک وبسایت خوب، می توانید در نگاه مخاطب و مشتریان احتمالی حتی بهتر و بزرگتر از آنچه واقعا هستید باشید. نداشتن وبسایت و یا کیفیت کم در طراحی وبسایت می تواند ضربه جبران ناپذیری به تصویر و اعتبار برند شما در ذهن مشتری وارد کند.
6. افزایش فروش
محصولات فیزیکی بفروشید یا خدمات، تفاوتی نخواهد کرد؛ اگر وبسایت نداشته باشید، بخش بزرگی از بازار را از دست می دهید. با خرج کردن برای برنامه نویسی، طراحی و توسعه وبسایت تان، بصورت تمام وقت محصولات و خدمات تان را به مشتریان عرضه می کنید. و این یعنی شانس بهتر برای فروش.
7. درک بهتر مشتری
وقتی وبسایتی برای شرکت داشته باشید، با جمع آوردی اطلاعات از طریق فرم ها، نظرسنجی ها و کامنت ها، این سایت اینترنتی را به یک ابزار فوق العاده بازاریابی تبدیل می کنید که به وسیله آن می توانید اطلاعات ارزشمندی از مشتریان و مخاطبان تان درباره خواسته ها، آرزوها، انتظارات، نیازها و نگاه کلی آنها درباره محصولات، خدمات و خود شرکت به دست بیاورید.
8. دسترسی به بازارهای بیشتر
با استفاده از وب سایت شرکتی و ارائه اطلاعات شرکت و محصولات یا خدمات تان، امکان دسترسی به بازارهایی فراهم می شود که تاکنون در آنها حضور نداشتید و این یعنی توسعه حساب شده کسب و کار. با سرمایه گذاری در وب سایت شرکت تان شما دیگر یک بیزنس کوچک نخواهید بود! شما پتانسیل بزرگی برای دیده شدن توسط میلیون ها مخاطب در سراسر دنیا را به دست می آورید.
9. فرصت کسب درآمد منفعل
ممکن است بپرسید درآمد منفعل چیست؟ به بیان رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پدرپولدار پدر بی پول، درآمد منفعل نوعی از درآمد است که زمانی که شما استراحت می کنید به جیب تان پول وارد می کند. سرمایه گذاری روی فروشگاه آنلاین و وبسایت شرکتی مثل سرمایه گذاری برای استخدام و آموزش چندین نیروی فروش حرفه ای است.
می توانید روی وبسایت شرکت، فروشگاه آنلاینی داشته باشید که هر لحظه به مشتریان احتمالی قیمت ها، جزئیات، تصاویر و راهنماهای مربوط به محصولات را ارائه می دهد، سفارشات شان را دریافت، فاکتورها را صادر و مبالغ سفارشات را دریافت می نماید. با داشتن فروشگاه آنلاینی که مخصوص مشتریان و موضوع بیزنس شما بهینه شده باشد، فرآیند معرفی، ثبت سفارش و پرداخت ها را هم برای خودتان و هم مشتریان آسان تر و دلپذیر تر می کنید. و البته تمام این فرآیندها می توانند زمانی اتفاق بیفتند که استراحت می کنید، یعنی درآمد منفعل!
وبسایت شما هم کاتالوگ شرکت و محصولات شماست، هم واحد بازاریابی و فروش، هم حسابداری و هم روابط عمومی. و همه اینها را 24 ساعته در اختیار دارید.
10. بهبود ارتباط با مشتری
بهبود فرآیندهای ارتباط با مشتری و آسان تر کردن مکالمات و مکاتبات مشتریان با کسب و کارها چیزیست که هر مدیر و کارآفرینی دنبال آن است. با توسعه بخش هایی مثل وبلاگ، انجمن های گفتگو و سوالات متداول در وبسایت تان، شما به صورت مداوم و رو به توسعه در حال پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات، ابهام ها و نیازهای اطلاعاتی مشتریان فعلی و آینده تان هستید. ضمن اینکه فرم های متنوعی برای ارتباط سریع با بخش های مختلف سازمان را می توان در صفحات سایت در نظر گرفت.
با سرمایه گذاری کردن در یک وبسایت با کیفیت و قدرتمند شما کسب و کارتان را در حد قابل توجهی توسعه خواهید داد، ضمن اینکه از هزینه های زیادی جلوگیری می کنید، ابزارهای پیشرفته ای با هزینه بسیار کم در اختیار می گیرید. و همیشه امکان کنترل روی این ابزارها برای تغییر یا توسعه در دست دارید.
ممکن است فکر کنید شما تصمیم میگیرید که با بیزنس تان چه کنید، اما در سوی دیگر سکه، مشتری است که تصمیم می گیرد با کسب و کار شما چه کند! متوجه تغییر رویه جستجو و خرید مشتریان تان باشید.
تصمیم جدیدی گرفتید؟ برای توسعه و بهبود وبسایت و یا حتی شروع یک وبسایت جدید برای شرکت تان آماده هستید؟
مایندمید، می تواند بهبود و توسعه، طراحی، برنامه نویسی و پشتیبانی وبسایت شرکت شما را با بهترین کیفیت از الف تا ی به عهده بگیرد. هم اکنون تماس بگیرید.