مهمترین نکات در سفارش طراحی سایت

نکات مهم در راه اندازی وبسایت
مهمترین نکات در سفارش طراحی سایت

این روزها حضور در دنیای آنلاین، به اندازه حضور فیزیکی و آفلاین، اهمیت دارد. فرقی نمی‌کند صاحب یک کسب و کار دانش بنیان باشید، و یا کارآفرین، مالک استارتاپ، و حتی در بیزنسی سنتی مثلا یک مغازه خرده فروشی در بازار سنتی تبریز مشغول باشید. حضور در اینترنت، حالا بیشتر یک ضرورت است تا یک انتخاب.

در عصر فناوری و ارتباطات، طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی، یکی از بخش های ضروری در راه اندازی کسب و کار حساب می شود. شما حتی قبل از حضور فیزیکی، بهتر است به فکر سفارش طراحی وبسایت خود باشید.

اگر مشتری بالقوه شما، وبسایت تان را پیدا نکند و یا از وب سایت شما خیلی خوشش نیامده باشد، تقریبا باید قید آن مشتری را بزنید. حتی ممکن است آن مشتری دیگر هیچوقت به سراغ شما نیاید🙄

حتی اگر یک بیزنس خیلی کوچک یا سنتی دارید، اما هنوز سفارش طراحی سایت خود را به آینده و روزهای بعد موکول می‎کنید، همین نکته ممکن است به زودی باعث عقب افتادن از رقابت در بازار، و وارد آمدن صدماتی جبران ناپذیر به موفقیت کسب و کارتان شود. بخش اصلی این صدمه را در دخل تان، و یا حساب بانکی تان و در وضعیت مالی تان احساس خواهید کرد.

 

آنچه در این نوشته می خوانیم:

 

در این مقاله نگاهی کوتاه می‌اندازیم به مهمترین نکاتی که بعنوان کارفرما، در زمان سفارش طراحی وب سایت، بهتر است مدنظر داشته باشید:

 

1. کاربردی بودن

یکی از مهمترین موارد در سفارش طراحی سایت این است که وبسایتی کاربردی بسازید که کاربران با راحتی و بدون دردسر کارهایی که می خواهند انجام دهند.

اگر سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی داده اید، می‌خواهید مشتریان شما به سرعت، محصولات را در دسته بندی های متنوع جستجو و مقایسه کرده، سفارش های خود را در سبد خرید قرار داده و فرآیند پرداخت را به سهولت انجام بدهند. تمام این موارد باید در کنار زیبایی و سرعت، ساده و کاربردی باشند.

 

2. سرعت

سرعت سایت تان چیزی است که می تواند موفقیت یا شکست کل بیزنس شما را تعیین کند.

اگر صفحات سایت شما در 3 الی 5 ثانیه اول که مخاطب روی لینک یا دکمه ای کلیک کرده، چیزی برای نشان دادن نداشت، احتمالا مشتریان فراوانی را از دست می دهید.

کاربران امروزی پس از چند ثانیه انتظار، از دست شما و بیزنس تان دیوانه می شوند🤯 پس به خودتان لطف کنید و سفارش طراحی سایت با سرعت بالا را در اولویت قرار دهید.

 

3. محتوا

کاربران امروزی خیلی به محتوای سایت حساس هستند. اگر محتوای صفحات سایت شرکت شما به خوبی مرتب نشده باشد، به شدت روی احساس مخاطب اثر می گذارد.

کنترل کنید که منو ها به خوبی کار کنند، تصاویر و نوشته ها به درستی چیده شده باشند، و همه چیز به راحتی قابل دیدن و پیدا کردن باشد. محتوا ضمن تاثیر روی احساس مخاطب و مشتری بالقوه، اهمیت زیادی در جذب مخاطب از موتورهای جستجوگر هم خواهد داشت.

از طراح سایت یا طراح فروشگاه تان بخواهید، خدمات سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر) را در فرآیند طراحی سایت اضافه کند، و نیز امکان افزودن و مدیریت محتوای صوتی و تصویری روی سایت تان داشته باشید.

مخاطب امروزی تا اندازه زیادی به ویدیو و صوت علاقمند است. حواستان باشد در کنار نوشته، در صفحات سایت تان، ویدیو و چیزهایی برای شنیدن هم داشته باشید.

 

4. اثرگذاری بصری و احساسی

ظاهر وبسایت شما (همان تِم یا پوسته) به اندازه کارکرد و کاربردی بودنش اهمیت دارد. در سفارش طراحی سایت اینترنتی، بهتر است طراحی پوسته حرفه ای سایت را هم در نظر بگیرید.

شما چیزی حدود 10 ثانیه زمان دارید تا یک مخاطب جدید را به یک بازدیدکننده وفادار و حتی به مشتری تبدیل کنید. بازدیدکننده فروشگاه اینترنتی تان در همین زمان کوتاه تقریبا تصمیمش را می‌گیرد که در این سایت بماند یا صفحه را ببندد😱

طراحی سایت تان نباید خیلی شلوغ با رنگ های خیلی متنوع و تصاویر زیاد باشد که چشم مخاطب را خسته کند؛ معمولا طراحی سایت حرفه ای در ظاهر، خلوت و ساده است و با هماهنگی چینش و رنگ ها، برای مخاطب، حس آرامش به همراه دارد.

سفارش طراحی فروشگاه اینترنتی سفارش طراحی سایت سفارش طراحی وبسایت حرفه ای
سادگی، نظم و زیبایی صفحه اصلی فروشگاه اینترنتی Amazon یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان

 

5. سازگاری با موبایل یا طراحی ریسپانسیو

امروزه بخش بزرگی از کاربران اینترنت با استفاده از موبایل و تبلت در حال وبگردی هستند. اگر طراحی وبسایت شرکت و یا طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی شما به گونه ای باشد که با موبایل سازگار نباشد (به اصطلاح ریسپانسیو -Responsive- و یا موبایل فرندلی)، در اینصورت کاربر، محتوای سایت شما را به درستی نمی بیند و احتمالا یک مشتری بالقوه را از دست می دهید. پس در زمان سفارش طراحی وب سایت تان، درباره این موضوع مطمئن شوید که طراحی سایت تان ریسپانسیو باشد.

 

6. راه های ارتباطی

هیچ چیز بدتر از این نیست که کاربر شما، زمانی که لازم دارد، نتواند با شما تماس بگیرد، یا اطلاعاتِ ارتباط با شما را پیدا نکند😐

زمان عقد قرارداد سفارش طراحی سایت، حواستان باشد که تاکید کنید می خواهید اطلاعات ارتباطی مثل آدرس، تلفن، لوکیشن، و لینک شبکه های اجتماعی، تقریبا در تمام صفحات فروشگاه اینترنتی یا سایت تان، جلوی چشم کاربران باشد.

و حتی بهتر است که امکاناتی مثل پشتیبانی آنلاین را به صفحات سایت تان اضافه کنید.

 

7. نگهداری و پشتیبانی سایت

لازم است تمام بخش ها و صفحات وبسایت تان به درستی کار کنند. با این وجود گاهی ممکن است مشکلی برای یک بخش یا یک صفحه پیش بیاید.

برای روز مبادا به یک طراح سایت حرفه ای نیاز دارید که بتوانید روی پشتیبانی 24 ساعته او حساب کنید.

در زمان سفارش وبسایت یا ثبت سفارش فروشگاه آنلاین روی این مسئله توجه کنید که آیا پشتیبانی خواهید داشت، و این پشتیبانی به چه صورت خواهد بود.

 

جمع بندی

در زمان سفارش طراحی فروشگاه و یا سایت، دقت کنید که سایتی کاربردی بخواهید که کاربران و مشتریان به سهولت در آن حرکت کنند، صفحات تان باید سریع، و همچنین مرتب و از نظر احساسی اثرگذار باشند. نکات مربوط به سئو در طراحی اولیه مدنظر باشد و سیستم مدیریت سایت تان، امکان کار با فایل های صوتی و تصویری داشته باشد. ریسپانسیو بودن سایت و فروشگاه اهمیت بالایی دارد و همچنین کاربران باید ساده و سریع، به اطلاعات ارتباطی تان دسترسی داشته باشند. در نهایت باید از بابت داشتن یک پشتیبان حرفه ای که طراحی وب بداند، مطمئن شوید.

برای حضور در فضای مجازی، معطل نکنید. توصیه میکنم همین امروز برای سفارش طراحی فروشگاه آنلاین یا سفارش طراحی سایت خود اقدام کنید. اگر قصد سفارش طراحی وبسایت شخصی، وبسایت شرکتی، وبلاگ نویسی گروهی، و یا سفارش طراحی سایت فروشگاهی داشتید، می توانید با من تماس بگیرید و یا سفارش تان را از فرم ثبت سفارش طراحی سایت ارسال کنید.

 

منتظر اولین کامنت هستیم!

تصمیم راه‌اندازی وبسایت دارید؟

همین امروز سفارش خود را قطعی کنید

سفارش طراحی سایت 🚀
سفارش و سوال خود را مطرح کنید!
جعفر نقی زاده طراح سایت برنامه نویس وب جعفر نقی زاده آخرین فعالیت لحظاتی پیش